torsdag 29. januar 2015

Tilbake! Samlehylle til lego!

Det ble en laaaang bloggpause på meg.
Men nå er jeg tilbake, inspirert av Siw Eriksen/Revinyl sin Instagram-konto.
Hasjtaggen er #kreasiw_kids.
Hun har gående en kreativ utfordring hvor man skal lage noe til/for/med barn.
Jeg har lenge hatt lyst til å lage denne Legohylla.
Men så ble idèen liggende på vent.


I den opprinnelige idèen brukes papprør som brukes til plakater og lignende.
Jeg kom så langt at jeg fikk tak i et passende papprør.
Og så ble idèen liggende på vent. Leeeenge.
I går kom lysta tilbake. Lysta til å være kreativ.
Lysta til å lage legohylle.
Men gjett hva???
Jeg kunne ikke finne papprøret. Grrrr! 
Det er så typisk meg å rydde bort ting og ikke finne det igjen.
Men nød lærer naken kvinne å spinne.
Jeg kom på at jeg kunne bruke papprøret med tennbriketter.
Litt større enn et plakatrør - men det er en mulighet.
En mulighet til å ha større legofigurer i hylla :D


Sånn gjorde jeg det.
Jeg tok tre bokser med tennbriketter og skar sirkler med en kniv.


Sirklene er 5 cm brede.
Du trenger 7 sirkler for å få dette mønsteret.
Man kanjo også lage en pyramide.
Da trenger man bare 5.


Så mala jeg ringene hvite innvendig med helt vanlig maling for 
barn kjøpt på Europris.


Utenpå har jeg valgt å bruke stoff. man kan også bruke papir med mønster.
Jeg skar remser med skjærekniv, 5 cm brede og 39 cm lange. Stoffet må overlappe litt i skjøten. Jeg strøk helt vanlig skolelim utenpå ringene med pensel. 
Så er det bare å legge stoffet utenpå.


Når stoffet er tørt kan du lime ringene sammen.
Da trenger du klesklyper til å holde ting sammen.
Jeg brukte skolelim til dette også.


Det blir, det blir...



9-åringen som skal ha hylla er i hverfall fornøyd :D

Idèen fikk jeg fra Mønsterarkivet.

15 kommentarer:

  1. Velkommen tilbake, har sett etter deg... Smart hylle til lego og andre ting også. Jeg har to store pappruller som et gulvteppe var rullet rundt da jeg kjøpte det. Har samme ideen som dette, men skal ha stoff og garn i hyllene på syrommet. Venter til våren. Nå ligger snøen enda og mest innetid og stikking i sofa om kveldene så langt etter jul.

    SvarSlett
  2. Velkomen tilbake ;)
    Kreativt, dekorativt og artig!

    SvarSlett
  3. Takk for tips! Den er kjempeflott!

    SvarSlett
  4. Velkommen tilbake! :) Jeg så denne på @kreasiw, så nå følger jeg deg på Instagram også. Veldig kreativt! :)

    SvarSlett
  5. Veldig bra prosjekt! Hylla ble superfin.

    SvarSlett
  6. Det var ei koselig hylle. Legofigurer er så strålende fargerik også da. Kjekt med DIY. Er du på Instagram? Hva heter du der da.
    Klemz

    SvarSlett
  7. Du har vært DYPT savna!!! :-)

    SvarSlett
  8. Å så koselig at du er tilbake. Kjempemorson hylle.
    Gunn
    ;o)

    SvarSlett
  9. Oh store allsidige kreative kvinne. Dette ble stilig :)

    Har ikke vært her på en stund, så da passer det seg med et godt nyttår også :)

    SvarSlett
  10. Det var smart og ganske dekorativt!

    SvarSlett
  11. Så morsomt! Det blir jo en fin utstilling for Lego eller andre ting han vil vise frem! God helg til deg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  12. Så smarta ideer :) Kul att se lite av det du gör. Och kul att se att du är med i samma bok som Nina. Vi har nog gjort en del affärer på den tiden vi var aktiva i bloggvärlden. Jag skapar inte så mycket själv numera utan har webshop på etsy mm. Jag har mängder av fina tekstilier så om du söker något speciellt är det bara att fråga.

    SvarSlett
  13. Kreativt og fint.
    Akk for tips og DIY.
    Lenge sidan eg har sett deg.
    Håpe du og dine har det bra.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  14. Så koselig å se innlegg igjen på bloggen din Har gått å ventet på det.
    Du er kjempeflink Ellen. Super kreativ.

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails