onsdag 11. august 2010

Min egen folklore-kjole!

Denne kjolen kjøpte jeg i sommer på Kappahl og jeg er utrolig fornøyd med den. Så fornøyd at jeg de siste to dagene har jobbet med min egen versjon.

Og dette er min folklore-kjole. Kjolen er sydd i tynne bomullsstoff.

Den har mange fine detaljer. Halsåpningen er først kantet med skråbånd. Så har jeg sydd for hånd med rød bomullstråd. Heklet bånd med dusker i lukningen.

Bak på ryggen er det vaffelsøm som gir kjolen fin fasong.

På ermene er det også vaffelsøm.

Det rutete kroklissebåndet har jeg kjøpt fra USA. Det må være det bredeste kroklissebåndet jeg har sett. Utrolig kult. Her og der er det innfelt ulike bomullsstoff.
Og om jeg føler meg i modellhumør i morra kommer det kanskje noen actionbilder :)

10 kommentarer:

  1. Så mange flotte detaljer, likte spesielt godt ermene. Snasen. ☺

    SvarSlett
  2. Lekker kjole. Du er bare så flink. Kan tenke meg at du kler denne.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så flott denne nye kjolen er Ellen :)
    Jeg er "bare" 12 kg unna en evt kjolebestilling nå ;))

    SvarSlett
  4. Den var knallfin!! Og dette har du gjort på to dager?! Jøje meg!
    Barnehagegenserne til minstemann var også knallfine. Tar du bestilling på sånne gensere? Den vi fikk i posten er enda litt stor - men vi gleder oss til den passer!!
    Klem!

    SvarSlett
  5. Åå så fin! Du er jo bare så flink käre Ellen. Du kommer og bli super fin i denne.Önsker deg en kjempe fin dag. Stor klem fra meg!

    SvarSlett
  6. Kjolen ble bare helt rå! Utrolig stilig med den håndsydde sømmen rundt halskanten! Tenker du er et syn i denne:-)

    Klem

    SvarSlett
  7. Du er altså så flink! Gir meg ende over! Må få se modellbilder, ja!

    SvarSlett
  8. Herlig kjole! Skulle gjerne sett modellbilder av deg i begge versjoner jeg da. :)

    SvarSlett
  9. Vakkert igjen. Du lager altså så mye fint:))

    SvarSlett
  10. Riktigt snygg blev den. Många fina detaljer!

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails