tirsdag 28. februar 2012

Gjenbrukstorg er en fin ting! Og lappepute for Leger uten grenser!

Jeg var på gjenbrukstorget på lørdag for å levere søppel. Vi glemte å sette søppeldunkene opp med veien sist søppeldag. Da er det kjekt at man bare kan levere søpla på Gjenbrukstorget helt gratis.
Mens jeg var der, oppdaga jeg noe sengetøy som lå øverst i en container. Fint, reint og tørt. Jeg bare måtte se på det og fikk hjelp av en hyggelig Gjenbruks-mann til å plukke det frem.
Man kan ikke la sjansen gå fra seg, for av gammelt sengetøy kan man lage puter som denne.


Gjenbruksmannen fiska frem disse dynetrekka. 
"Det er fint med gjennvinning!" sa han. Og det er det. Det noen vil kaste, kan andre bruke.



Disse to dynetrekka kan passe fint sammen med de andre retrostoffene mine og bli til lappeputer og lappetepper.



Dette dynetrekket har jeg blant annet lyst til å lage vimpler av. Kule vimpler til et gutterom.


Puta kan du kjøpe til inntekt for Leger uten grenser. Den legges i butikken som du finner her. Puta lukkes med konvoluttåpning.
 

Har du gammelt sengetøy liggende som du vil bli kvitt?
Jeg tar svært gjerne i mot det.
:)

9 kommentarer:

  1. Stilig! Utrolig hvor flott slike gamle stoffer o.l. blir i ny "innpakning"! Du er kjempeflink!

    Hilsen Beate. :o)

    SvarSlett
  2. Så bra at en kan bruke det andre vil kaste, til å lage så fine ting <3
    Ha en fin dag!
    Nna

    SvarSlett
  3. Så vårfrisk puta ble! Og fine dynetrekk som ble med deg hjem, vi har en fretex lignende butikk som jeg titter innom. Håper du har like mye sol som jeg i dag, klem

    SvarSlett
  4. Gjenbruk er fantastisk.
    De gangene jeg har vært på nevnte torg,har jeg hatt en tendens til å ta med noe hjem jeg også:
    En gammel, rødmalt bruskasse i tre, en sliten gyngehest (begge fra en kommunal barnehage), en gammel høystol (sånn som du slår ned slik at den kan brukes som stol og bord) og andre småtterier. Tenk deg hvor mye som kastes som vi ikke ser! Fullt brukbare ting, som heller kunne vært levert på et loppemarked. Sånn som sengeklærne dine. Og når jeg leser at folk KASTER sekkevis med fine klær, blir jeg trist. Det er så mange andre som kunne fått glede av dem. Vi har gjenvinningskonteinere for klær også.

    SvarSlett
  5. Så flott det ble!!!
    Jeg må benytte sjansen til å spørre hvordan du får hjørnene mellom lappene så fine?
    Jeg har prøvd å sy i lapper men ender opp med fryktelig mye "krøll" og runde knudrete hjørner...
    (Men...jeg greide å sy nye gardiner i helgen da ... *stolt*)

    SvarSlett
  6. Bjørg, jeg visste faktisk ikke at de har en gjenbrukscontainer for klær. Det må jeg sjekke :)

    Marit, jeg har sendt deg en melding ang. hjørner. :)

    SvarSlett
  7. Klær kan leveres direkte på gjenbrukstorget (vi pleier å levere mange sekker etter loppemarkeder), men det står også conteinere andre steder, bla v Prix-butikken.
    (Og så vil estlandsgjengen gjerne ha hele, rene barneklær. De vil samtidig ha 30 kr pr. sekk til frakt.)

    SvarSlett
  8. Kjempefin pute, Ellen!
    Gjenbruk er flott, det er godt når brukbare ting kan brukes på nytt og forlenge livsløpet:)
    Fin kveld hos dere!
    Klem Beate

    SvarSlett
  9. Knallfin pute!!! Hos oss har de startet en bruktbutikk ved søppelanlegget. Veldig greit, både for å bli kvitt gamle ting som er for bra til å kaste og gøy å lete etter brukte "skatter". Klær f.eks er billigere der enn ved andre brukt-butikker. Jeg har samlet litt, både klær, heklede brikker og gamle broderier men det er en tendens til at ting blir liggende hos meg. Men en vakker dag kanskje... TUSEN TAKK for nominasjonen forresten. Stor klem for det!

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails