tirsdag 7. mai 2013

Gamle skatter!

Jeg var hos mamman min sist helg og der hjalp jeg henne blant annet med å rydde 
i bodene hun har. Der dukket denne puta opp. Den stammer fra en liten gård 
foreldrene min kjøpte på 80-tallet, så det er ingen i familien som har heklet den.
Men den er jo bare så fin. En klassisk oldemorpute.


En av blomstene er ødelagt, så der må jeg hekle inn en ny. 
Ellers er puta i god form til å være så gammel som den antagelig er.

Mamman min har sydd masse opp gjennom årene og det er hun som har lært meg å sy.
Dette mønsteret hadde hun liggende i en pose sammen med dressjakkestoff.
Sjekk de skuldrene da. Skikkelig 80-talls :)

Dressjakkestoffet er av god kvalitet, jeg tenker jeg skal prøve å sy en finbukse av det.

Et herlig dynetrekk ble det også som passer fint sammen med de andre 
retro trekkene mine. Dette skal bli fine lappetepper. Jeg glemte helt å snu trekket 
så det er avbildet på vranga.

Til slutt en herlig duk. Jeg har samlet noen gamle duker fra loppis og 
lignende uten egentlig å vite hva jeg skal bruke dem til. 
Jeg synes bare de er fine. Enten fint trykt mønster som på denne eller fine gamle broderier. 
Men i helga fikk jeg en idè. Jeg må bare ha flere duker :)

Da skal jeg snart dytte rumpa mi opp på sykkelsetet for å sykle til jobb.
Skolen er med på Dytt og jeg prøver å bruke anledningen til å motivere meg selv til å bli sprekere. 
Og nå kom jeg på at jeg har glemt å ha på meg skrittelleren.... 
Er du flink til å holde deg i form?
:)

5 kommentarer:

  1. Ein kan finne forskjelleg når ein ryddar i gamle skap og boder.
    Her har du gjort mange varp.
    Flott å sykle til jobb viss det ikkje er for langt. Eg er trygda og skulle hatt allverden med tid til å trimme, har fast økt to dagar i veka, men burde gått meir i skog og mark...
    Ynskjer deg ein fin tysdag.
    Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Flott pute! Burde vært mye flinkere til å holde meg i form...

    SvarSlett
  3. Mye fint å komme over når man rydder hos foreldre og besteforeldre!
    Kan vel ikke si at jeg likte alle 80-tallsmønstrene jeg fant hos mamma, ei heller stoffene som lå sammen med dem. Men kanskje jeg skifter mening om 10-15år;-)

    God innsats med sykling til jobben!

    SvarSlett
  4. Kjekt å finne så mye. De rutene i puten var fine. Bra at du tar vare på den.Ellers var det litt av hvert her. De Burdamønstrene brukte min mor også. Hun var god til å sy. desverre har jeg ijje arvet hennes gave for søm.
    Klemz

    SvarSlett
  5. Så fine skatter, blir gøy å se hva du skal gjøre med dukene. Går mye i skog og mark, er så aktiv som sykdommen tillater. Er ikke noe treningssenter menneske, men vedskauen, hagen og naturen og Frøken Jenny (hunden) gir meg trim, må passe på å holde pulsen under et visst nivå. Ikke noe hardtrening for denne kroppen lenger. Fin Kristi Himmelfartsdag til deg. Pam

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails