mandag 25. august 2014

Kimono Shoes!

Jeg har en egen etikett i bloggen min hvor jeg samler kreative idèer:
Idèer jeg har prøvd ut eller ting jeg har lyst til å prøve.
Disse tøflene: Womans Kimono Shoes, blogget jeg om første gang i 2011.
Da skrev jeg følgende:
"Disse nydelige tøflene fra I think sew bare MÅ jeg prøve. Noe så nydelig!"
Først i dag, 3 år senere, fikk jeg prøvd ut mønsteret.
Og jeg er veldig fornøyd.
Mønsteret finner du her hos "i think sew".


Tøflene er enkle å sy, mønsterforklaringen er god.
Jeg har gjort en liten endring i mønsteret. 
Sålene i mønsteret er rett ved tåa.
Jeg justerte mønsteret slik at det passer tærne mine bedre. 


En annen endring jeg gjorde var å la være å sy innleggssålen selv.
I stedet har jeg brukt en kjøpesåle i ull.
Den er stivere slik at tøflen blir stødigere og så varmer den godt.



Jeg har brukt quilte-bomull som ytterstoff og flanell-laken funnet på loppis som innerstoff.
Til sålen brukte jeg lys grå lett skai fra Stoff&Stil.
Skaien er myk og lett å sy med.


Bomullsstoffet er en amerikagave fra søsteren min.





Dette var så enkelt og fort gjort at jeg helt sikkert kommer til å sy flere par.
:)

4 kommentarer:

  1. NYYYYdelige! Sånne må jeg prøve meg på! Har hatt lyst til å sy sånne lenge, men ikke funnet et mønster jeg liker. Kanskje disse er løsningen!

    SvarSlett
  2. Så fine de ble. Hos oss er tøfler er must, i et hus fra 60-tallet med sparsom isolering. Så at Arne & Carlos kommer ut med ny bok om tovede tøfler til jul, så da regner jeg med at det blir ren tøffer-feber. Du er bare litt tidlig ute. :)

    Takk for tilbakemelding ang. Søm for noe mer enn hobby. Jeg har fundert litt på å sy noe på bestilling, men er redd for at det blir mye "sånn vil jeg ha det", og lite kreativt. Og da er litt av vitsen borte for min del. Har snakket med flere som forsøker å leve av design og søm og har forstått at det ikke er enkelt, og at selv de som har tung faglig bakgrunn og mange år bak symaskinen ofte må ta retting av plagg etc for å få det til å gå rundt. Så da tyder det på at jeg fortsetter på ren hobbybasis en stund til. :)

    SvarSlett
  3. Så fine! Herlige farger! Takk for tipset! :)

    SvarSlett
  4. hvordan funka det med skai til såler, tenker på slitestyrke? Har liggende masse fra Stoff og stil, og vurderer å sy det på tovede tøfler

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails