mandag 13. juni 2011

Kan det bli enklere å sy?

Har du hørt om Clothkit? Skaffer du deg en clothkit pakke, kan det ikke bli enklere å sy. I en clothekit pakke får du mønsterdelene ferdig nedtegnet på stoffet pluss alt annet du trenger. Det er bare å klippe ut din størrelse og sy delene sammen. Bruksanvisning følger med.  
Hos Gossypium kan du for eksempel få kjolen jeg blogget sist lørdag som clothkit-pakke. 
Sånn ser det ut det stoffet du får. Det er bare å klippe etter linjene og sy sammen. Husk å måle nøye før du klipper slik at du finner riktig størrelse til deg.

Og sånn kan det bli når du er ferdig med å sy sammen delene. Som topp eller tunika.
 
Eller som min kjole som du kan se bilder av her.

Clothkits har egen nettbutikk hvor du får kjøpt clothkit-pakker både for barn og voksne.

Skjørt og kjoler til voksne

Hos Clothkit får du også kjøpt nydelige bomullstoff.

Tante Mie er en norsk nettbutikk som selger clothkit-pakker. Blant annet denne søte kjolen i cordfløyel. Det du trenger for å sy følger med, dvs. fórstoff, knapper og sytråd. Detaljert steg-for-steg instruksjon med tegninger ligger også i pakken. Clothkit er perfekt for deg som gjerne vil komme i gang med sying men som har liten erfaring!

Kanskje noen av dere lesere vet om flere butikker som selger Clothkit-sett? Da setter jeg pris på en kommentar. :)

7 kommentarer:

  1. Morsomt alternativ til oss som ikke kan lage egne mønster og sånt selv. Skjønt, jeg hadde nok rota det der godt til, og så hadde det endt opp i haugen med uferdige strikke - hekle og syprosjekter. En voksende haug, kan man si!!

    Imponerende hva din blinde konfirmantnevø har vært med på! Hatten av for ham.

    Fortsatt fin pinse. KLEM!

    SvarSlett
  2. Aj aj aj, skal jeg tørre å klikke meg videre? :-)
    Fin bildeserie under her. Nyt resten av pinsen.

    SvarSlett
  3. Å, takk for tips,skal virkelig inn å se på linkene dine, for dette kunne vært noe for meg;)
    Nyt kvelden, klem;)

    SvarSlett
  4. Takk for tipset, nå kan jo til og med jeg sy!

    SvarSlett
  5. Jøss det var en artig variant.. Må skjekke det ut... Aldri hørt om det før,tusen takk for tipset :O)))

    SvarSlett
  6. WoW, var det utklippsmønster, så tøfft a. Da er det muligheter for flere, takk for tips.

    SvarSlett
  7. Har vært innom å sett og der var det masse fint.. Men jeg oppdaga en ting for oss som har vært litt redd dissa utenlanske sidene :O)) Ikke like lett med alle ord syns jeg,skole engelsken dekker ikke alt... Trykker man på oversett oppe o høyre hjørna kan hvem som helst forstå alt :O)))
    Denne siden skal jeg også fortelle om,tusen tusen takk igjen !!!

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails