mandag 23. desember 2013

Desemberaktiviteter!

Heisann alle bloggvenner.
Her kommer en liten julehilsen fra meg.
Bloggelysten har ikke helt vært tilstede nå før jul.
I stedet har jeg kost meg med litt interiør, litt håndarbeid og litt søm.

I vedposen fant jeg en fin liten rull med bjørkenever. 
Inspirert av neverhjerter jeg har sett fra Søstrene Grene, 
satte jeg i gang med å lage mine egne.


Etter litt forsking på internett, fant jeg ut at neveren måtte varmes 
opp for å bli myk. Jeg la den i en kasserolle på ovnen på middels varme 
og det tok ikke lange tida før den mykna.
Så la jeg den i press under jerngryta for å få den helt flat. 
Hjertene var enkle å klippe ut med vanlig saks.
Artig!

Jeg har laget julevimpler til både kjøkken og stue.
De blå vimplene til kjøkkenet er laget av julestoff funnet i billigkassa på Stoff&Stil.
De er pynta med fine juletrær med gulltrykk.
Jeg sikksakket kantene med gulltråd og på skråbåndet brukte 
jeg en fin pyntesøm i gull.


Vimplene på stua er julerøde. 
På disse leika jeg også med forskjellige pyntesømmer.
To juleputer i sofakroken ble det også.
Som kattene elsker å legge seg på :)

Jeg har også fått malt sofaen hvit.
Den var opprinnelig i furu og jeg er veldig fornøyd med å få malt den.
Det er utrolig hva det gjør med romfølelsen når møblene blir litt lysere.
Liker også kontrasten mellom de svarte skinnputene og den hvite karmen.



Ønsker alle en riktig god jul!
:)

3 kommentarer:

  1. God jul til deg også Ellen. Hjertene var er morsomt påfunn. - Kreativiteten har heldigvis ikke tatt pause selv om lysten til å blogge ikke har vært på topp. :)

    SvarSlett
  2. Så mange flotte julebilder! Ønsker deg og dine ei riktig god jul!

    SvarSlett
  3. Godt nyttår Ellen!! Håper å få se mye av det du lager i 2014 også :-)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails