lørdag 22. mars 2014

Harry Potter t-skjorte!

Vi holder på å lese høyt den tredje boka om Harry Potter.
Som de Harry elskerne vi er, måtte det selvfølgelig bli en Harry Potter t-skjorte.
Det var skikkelig gøy å lage denne t-skjorta og 9-åringen er også fornøyd:)
T-skjortemønster er fra Symagasinet. Er noen interessert, kan jeg finne hvilket nr det var.


Merket på brystet er laget av t-shirt transferpapir.
Ordskyen laget jeg på Tagul. Jeg lastet ned Harry Potter logoen 
og lastet den opp igjen på Tagul. 
Ordene jeg brukte er forskjellige trylleformler som blir brukt i Harry Potter sitt univers. 
Gøy! Mer om ordskyer kan du lese om her.
Hvis du skal bruke transferpapir med tekst må du huske at teksten må speilvendes!
Det bør heller ikke brukes på stoff med streth da transfermerket ofte vil sprekke opp.
Det er mulig dette handler om kvalitet.
Om noen har mer erfaring med transfer enn meg, må dere gjerne rope ut :)


På skuldrene er det bilde av Gryffindor sitt husmerke.



Lurer du på noe angående ordskyer er det bare å spørre.
:)

4 kommentarer:

  1. Å så fin den ble. Jeg kastet meg rundt og registrerte meg for å lage en ordsky jeg også, men det klarte jeg ikke gitt. Vel, jeg klarte å registrere meg, men jeg klarte ikke å lage en ordsky! Så hvis du føler for å lage en tutorial på det en gang så er det sikkert mange av oss som blir glade for det.
    ;o)
    Gunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan jeg prøve å gjøre , Gunn.Jeg prøvde litt jeg også før jeg skjønte hvordan man skal gjøre det.
      Ellen:)

      Slett
  2. Vår yngste vokste opp med HP. Hun var vel litt i yngste laget når det kom, men var frelst fra dag en. Vi har sydd kostymer, kjøpt merkelapper via ebay, husbondene har laget (dreiet av tre) tryllestav, strikket skjerf m.m.- Men du verden så morsomt det var. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kostymer har jeg også laga. Harry Potter er bra!
      Ellen :)

      Slett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails