fredag 30. mai 2014

Ny syutfordring: Redesign og bruk av hyllevarmer!

Jeg deltar på en ny syutfordring.
Denne gangen skal jeg redesigne minst to plagg og/eller 
sy nye plagg av stoff som har varmet hyllene en stund.
Plaggene skal kunne kombineres.
Man må kun bruke ting man har fra før i huset, 
hverken stoff, tilbehør, klær til redesign eller mønster skal kjøpes.

Her er mine redesign-planer.

Denne grå genseren i deilig viscose/bambus kvalitet er et loppefunn. 
Den skal redesignes i kombinasjon med herreskjorten 
som har fått et hull på ryggen.
Rødt og grått er nydelig sammen.

To naturhvite topper har ligget lenge i skuffene ubrukt. 
De er rett og slett alt for kjedelige. 
De skal redesignes hver for seg eller bli en ny topp til sammen.

Denne genseren fra Custo Barcelona kjøpte jeg på 90-tallet.
Den er blitt alt for liten men er alt for kul til at jeg har klart å kvitte meg med den.
Stoffet er bare så herlig.
Toppen skal redesignes på et eller annet vis.

Tunika/kjole kjøpt i England i fjor sommer.
Deilig chiffonstoff men tunikaen ble alt for bomsete på meg.
Skal redesignes til å bli en mindre topp.

Min egen FeelGood kjole.
Blir aldri brukt så jeg skal gjøre den om til en FeelGood topp.

Til slutt en jeans som skal gjøres om til skjørt.
Noe av jeansen brukes kanskje også på de andre prosjektene.


Får jeg tid, skal jeg også prøve å få brukt noen av stoffene som varmer hyllene.
:)

3 kommentarer:

  1. Så spennende! Gleder meg til å se resultatet:-)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å følge med. Her har jeg mye å lære, og ikke minst, mye å ta av...
    Gunn
    ;o)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails