onsdag 4. juni 2014

Redesign: Fra Custo-genser til Custo-kjole!

Jeg fortsetter med redesign, denne gang i kombinasjon med 
bruk av stoff som har ligget og varmet hyllene alt for lenge.
Kjolen er laget av en genser fra Custo Barcelona som jeg kjøpte på 90-tallet.
I tillegg har jeg brukt rosa ribb og svarte stoffrester etter 40-tallskjolen.
Begge deler er stoff jeg har hatt liggende i mange år.
Jeg liker så godt stoffet i den og har aldri klart å kvitte meg med genseren.
Nå har den endelig fått nytt liv.
Tror kanskje Custo selv ville likt dette :)



Genseren før redesign. Alt for liten til meg nå.
Jeg har med andre ord vokst...

Slik gjorde jeg det.
Tutorial/DIY

Jeg fant en gammel tunika som jeg likte vidden på
og brukte den som mal. Klippet større armhull og større halsåpning.


Ferdig klippet bærestykke.

Så la jeg remser med stoffet jeg ville bruke dobbelt 
oppå tunikaen og klippet etter den.


Klippet opp sidesømmen på bærestykket.
Så sydde jeg sammen alle delene med utvendig overlocksøm.
Til slutt sydde jeg sidesømmene.


Kantet nede med overlocksøm.
Den siste remsen klippet jeg av ermene på genseren. 
De var pyntet med svarte bånd med broderte blomster.



Jeg avslutta kanter i halsåpning og ermehull med remser av det svarte stoffet.
Lot stoffet stikke litt utenfor kanten og sydde det på med rettsøm.




:)

8 kommentarer:

  1. Grimlende! Sånn går det når man har en plan! Og/eller er flink på å tilpasse planen underveis. Det kan jo også skje?

    SvarSlett
  2. Mange lekre detaljer på denne!
    Likte stripene godt, er visst litt i stripemodus for tia:)
    Klem Beate

    SvarSlett
  3. Denne ble rett og slett knallfin. Flink du er Ellen.
    Klem

    SvarSlett
  4. Du er virkelig flink på å se muligheter når det gjelder redesign. Her har mange mye å hente. Har så vidt forsøkt meg på et par prosjekter, men synes det er vanskelig å se muligheter i et ferdig plagg i motsetning til en meter med "blankt"lerret.

    SvarSlett
  5. Ble knallfin. Dette ga meg nye ideer. Har også forskjellige klær gjemt fordi jeg liksom aldri har klart å kvitte meg med dem.Du inspirerer virkelig, takk til deg fordi du deler.




    SvarSlett
  6. Helt herlig kjole! Er så glad i redesign! :) Så flott blogg du har!
    Hilsen Lisa

    SvarSlett
  7. Wow! What a great way to re-purpose clothing. Great work.

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails