torsdag 24. mai 2012

Nye bukser og tunika til meg!

Jeg har laget en ny versjon av buksemønsteret som jeg blogget her. Målet var å lage 'slacks', en type bukse for damer som ble veldig populær på 30-tallet. Jeg synes denne buksemodellen er så elegant og feminin.


Tidligere har jeg blogget om denne buksa her, en amerikansk uniformsbukse fra 1968. Men den har blitt for lita, så den har datteren min arvet.

Så da må man vel prøve å sy seg en. :)
Buksa mi er sydd av et koksgrått dressbuksestoff som jeg har hatt liggende i en evighet. Stoffet har litt stretch så buksa er utrolig behagelig å ha på. Jeg har gjort noen justeringer  på mønsteret, så nå synes jeg den passer enda bedre :)
Som damene på 30-tallet, piffer jeg også opp antrekket med rødt tilbehør - mine knall røde Swedish Hasbeens :)
 

Denne buksa vil jeg sy i lin også. Lin er et deilig stoff sommerstid. Foreløpig har jeg laget en lintunika som matcher den grå buksa.

Enkel tunika med knyting bak og rysjekant i halsen.


 Thats all, folks :)

6 kommentarer:

  1. Jammen er du flink. Ser ut til å vere eit godt snitt på den buksa.
    Og tunikaen er kjempefin !

    klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Så knallfin bukse og tunika :)

    Vi har et kjempestort SommerBloggLotteri på gang. Kom innom oss og bli med da vel :)

    Ha en solrik og deilig helg.

    SvarSlett
  3. Kjempefint antrekk og anvendelige plagg! Håper du snart er bedre i arm og skulder! Kleem!!

    SvarSlett
  4. Det var kjempefine bukser, og jeg skal notere meg det bak øret! Husker min far hadde "slacks" på gode gamle 1960-tallet!

    God Pinse!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Stilig bukse og tunika. Du inspirerer stadig til å sette i gang med å sy klær. Du er ei dyktig dame. Fortsatt fin pinse til deg.

    SvarSlett
  6. Ellen! Jeg trenger seriøst hjelp! Og DU er kanskje den som kan hjelpe meg?? Det er i forbindelse med teaterlaget, jeg trenger kjole (kostyme... kan jo være skjørt og en overdel av noe slag også....) til Miranda (en 200 år gammel havheks, SNILL og veldig glad!!). Ser for meg noe grønt skimrende, blågrønt kanskje, og en sid kjole (lange armer også!) - helst et METALLISK stoff?? Grønn-blå-svart?? Hun holder som sagt til i sjøen, er ungdommelig og glad! Har du noe liggende? Klarer du å trylle fram noe?? Og det verste av alt, skulle hatt det til torsdag!! Men det er ikke så viktig, det er bare til en promotering. Vi kan snakkes. Hvis du har tid og interesse. Jeg vet jo at du KAN ;))

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails