fredag 21. desember 2012

Paljettkjole til meg! Og litt om kropp!

Jeg har laget en ny versjon av omslagskjolen min.
Denne gang i et lekkert paljettstoff jeg fant på S&S.
Men jeg skal si de paljettsømmene klør på innsiden. Så foreløpig må kjolen 
henge i skapet til jeg får skaffa meg en underkjole som passer til utringningen.


Det er andre grunner til å henge kjolen i skapet også.
Jeg har spist en god del brødmat den siste tida i stedet for de vanlige 
frøknekkebrødene. Det tåler ikke magen min. 
Magen min blir oppblåst og trasig av melmat. 
Og jeg får spørsmål fra alt for ærlige barn om jeg er gravid :D


VG hadde et innlegg i avisa i går om å elske kroppen sin som den er.
Minmote-kampanjen.
Elisbeth/Innerst i veien har et bra innlegg om det i bloggen sin. Les det! :)
Man skal selvfølgelig prøve å elske kroppen sin som den er.
De fleste av oss har komplekser for noe. Jeg har for magen, for alle cellulittene, puppene som er for små, 
lårene og leggene som ikke er tynne nok, nesa som ikke er rett nok, osv., osv. 
Sånn kan vi holde på, vi damer.
Men det er cellulitter som er det normale, strekkmerker, mage/rumpe og lår å snakke om er også det normale.
De aller fleste kvinner har det, men media/reklame/ukeblader prenter inn i oss at 
det er feil. Det er ikke sånn vi burde se ut.

 

Å se bilder av perfekte kvinnekropper er ikke akkurat en boost for selvtilliten.
En skikkelig boost for selvtiiliten min, er å se en episode med 
Gok Wan/How to look god naken.
Jeg bare elsker denne serien.
Vi har en tendens til å tro at alle andre damer ser bedre ut enn vi gjør selv.
Gok er ekspert på å vise oss at det ikke er sånn.
Trenger du en boost for selvtilliten, se denne lille episoden jeg fant på Youtube.


Så her står jeg med kroppen min, min uproporsjonale, rare kropp.
Og jeg skal prøve å elske den som den er.
Jeg skal prøve å bruke denne kjolen i jula og drite i magen.


Og med det ønsker jeg alle en riktig god jul!
:)

11 kommentarer:

  1. Vet du Ellen. Jeg synes du er så skjønn og nydelig. Du har en flott kvinnekropp. Du kler jo alle de kjolene du lager. Akkurat denne kjolen er superfin på deg. Hvem går vel og ser på maver hele tiden. Jeg har en jeg også, men har bestemt meg for at i julen skal jeg kose meg.Jeg ønsker deg en god jul. Kjekt å stikke innom bloggen din. Er glad for at jeg fant din blogg.
    Juleklem fra meg

    SvarSlett
  2. Tusen, tusen takk for de fine ordene, Ruth. God jul til deg og dine.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  3. Takk for flott innlegg.
    Einige i at det er alfor stort fokus på kropp, men sjølsagt er det viktig at ein er nøgd med seg sjøl..

    Takk for koseleg kommentar om Sunnmørsalpar. Eg har alltid trudd at det er dei ein ser frå Molde, baksida av dei, men... Sjølsagt ser ein Romsdalsfjell derifrå også, men dei taggete trur eg bestemt er sunnmøringar ;)

    Ynskjer deg god jul i Molde !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Utrolig flott innlegg og ikke minst flotte deg i nydelig kjole :D Nå "kjenner" jeg jo deg bare via nett/blogg men av det jeg leser og ser er du vakker innvendig - og, det speiler seg utvendig <3 Bær din kjole med stolthet for bare du er du og det setter nok veldig mange med meg stor pris på :D
    Ønsker deg ei riktig god jul med familien - kooooos dere masse :D
    Jeg synes du er en stålende, raus, flott og ærlig kvinne <3

    SvarSlett
  5. Du er flott! Og vi har like sko :) Det er favoritt skoene mine, de kan jeg bruke i mange timer uten å bli sliten i beina! Og så går de til det meste, kjole, olabukse mm :)

    SvarSlett
  6. Flott du er, Ellen! Råkekker kjole.
    Ja jeg har jo sagt hva jeg mener om den kampanjen...

    SvarSlett
  7. Kul kjole. Kul dame.
    Kjære Ellen: God jul. Dessuten er du vakker.
    :-) Klem herfra

    SvarSlett
  8. Kjempelekker kjole, Ellen. Og du kler den utrolig godt! Akkurat som du alltid er flott i de fine klærne du lager.
    Ha en kjempefin jul både du og familien :)

    SvarSlett
  9. Flott kjole og uansett kva du synes sjølv; DU ER FLOTT!

    SvarSlett
  10. Kjolen var kjempelekker. Men kan forstå at paljettsømmer klør på innsiden. Lurt å sy eller kjøpe seg en lett innerkjole.
    Og alle blir vel litt oppblåste av både gjærbakst og all denne gode maten vi "må" ha i oss i disse dager. Barna dine er i hvert fall våkne! ;) Viktig å ta kroppen sin slik som den er og heller gjøre det beste ut av den!
    God jul videre!

    SvarSlett
  11. Kjempefin kjole Ellen! Og du kledde den virkelig :)

    NinaM

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails