fredag 24. januar 2014

Finkjole!

Denne kjolen har jeg laget mønsteret på selv. 
Jeg begynte på den før jul, men da det stod igjen å sette i den siste armen, 
forsvant sylysten. Nå er den endelig ferdig.
den er sydd i et stoff jeg kjøpte på Stoff&Stil for evighet siden.
Det er et slags sportstøy-stoff uten stretch.
Kjolen har draperinger i siden og knytebånd.




Dette er en flott og veldig enkel måte å smykke en halsåpning på.
Du klipper en laaaaaang remse i jerseystoff. 
Noen jerseystoff vil krølle seg. Det er bare en flott effekt.
Jerseystoff rakner ikke, derfor slipper du å bearbeide kantene. 
Så er det bare å legge stoffet i folder hele veien rundt. 
Fest med nåler etterhvert. Sy kraven fast med rettsøm.

Her finner du innlegget om denne genseren jeg redesignet med en lignenede krave.

I siden har jeg felt inn en bit av kontraststoffet. Knytebåndet ligger mellom sømmene.
Kjolestoffet er lagt i folder for å lage de fine draperingene over magen.
Draperinger = en kjole å puste i.



Bak har jeg sydd en søm med elastikk i livet så kjolen sitter fint bak.

Da er det helg.
:)

5 kommentarer:

  1. Kjenner meg godt igjen enkelte ganger hvor kysten til å sy forsvinner somdugg for solen. Eller hvor inspirasjonen til plagget forsvinner tilsvarende fort. jeg har nå 2 halvferdige fest-plagg som jeg er litt usikker på hvordan jeg skal motiveres til å gjøre ferdig.

    Godt du likevel ikke ga opp. Synes kjolen ble morsom og veldig fest. Smart med rynker over magen. Er ikke alltid like flink til å tenke på det, en smart detalj som man setter pris på utover kvelden. :)

    SvarSlett
  2. Eventyrkjole. Herlighet så flink du er Ellen.
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei, tenkje på dokke der på Frøya.
    Skremande bilder frå lyngbrann på TV.

    God klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Flott kjole, fint med de turkise detaljene som gir liv til basisfargen!

    Ulltoppen din i forrige innlegg var veldig fin - ingen likheter med trauste trøyer iallfall!

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails