mandag 14. april 2014

Gammel kjole - ny kommentar! Kommentartips!

Denne kjolen laga jeg i 2009.
En deilig kjole i isblå velour med maskinbroderte snøfnugg på skjørtekanten.
Hvit bomullsblonde på alvehetta og ermene.
Av og til sjekker jeg om det ligger kommentarer som venter på å modereres.
Der kom jeg over en kommentar til denne kjolen fra en hyggelig dame som lurer på hvilket mønster jeg har brukt. Det er med andre ord litt tilfeldig at jeg oppdaga kommentaren, for selve innlegget om kjolen er jo fem år gammelt.
Svaret på spørsmålet er at jeg laga mønsteret selv og laga ganske mange varianter av kjolen.

Kommentartipset til alle blogglesere er:
Har du spørsmål eller andre kommentarer til gamle innlegg i en blogg, 
kommenter i det nyeste innlegget.
Da er større sannsynlighet for at kommentaren blir lest.
:)




Maskinbrodert logo i korsryggen på kjolen.

Jeg har fått bedre fotoapparat siden den gang.
Beklager dårlig bildekvalitet :)

4 kommentarer:

  1. Hei. Jeg har et spørsmål, jeg! Har vært inne og sett på tutorial på stretch-kjole (takk for at du har lagt ut), og ble interessert i det papiret du har laget mønsteret av. Det ser ut som stoff? Jeg har en rull med såkalt mønsterpapir som bare er tynt, dårlig papir og som revner hele tiden. Det du har ser mer ut som noe som kan vare. Hva er det, og hvor kan jeg få tak i det? Takk:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lene :)
      Jeg tror det du ser på bildet er mønstervlies fra Stoff&Stil. Det ligner på det stoffet S&S bruker i sine mønster.
      Veldig praktisk til mønster man bruker mye. Det revner ikke og det ligger stabilt på stoffet. Men husk, det tåler ikke høy varme så vær forsiktig med strykejern.
      http://www.stoffogstil.no/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=587&articleid=14624
      Ellers bruker jeg gjerne matpapir, Det er mye sterkere enn mønsterpapir som er fryktelig tynt som du sier.
      Ellen :)

      Slett
  2. Disse kjolene husker jeg, de er også noe av det jeg forbinder med deg. Myke, gode, feminie og litt eventyr-aktige.

    - Når det gjelder kommentarer har jeg aktivert epost varsel på alle kommentarer. Jeg får fra tid til annen kommentarer på gamle innlegg, som feks. bunads-søm, eller om symaskiner. Disse innleggene generer ofte spørsmål fra de som legger inn en hilsen. Jeg synes det da er greit å fange dem opp på ved et epost-varsel.

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails