mandag 7. april 2014

Prøvesying - overdel til vampete 40-talls kjole!

Jeg deltar i en syalong hvor vi skal sy minst tre plagg til sommergarderoben.
Jeg hadde lyst til å sy den vampete svarte kjolen med rødeprikker fra Burdastyle på bildet under. 
Men da jeg studerte mønsteret litt nærmere, oppdaga jeg at mønsteret var for små damer. 
Overdelen består av alt for mange små deler til at jeg orka meg på å forstørre mønsteret denne gangen. 
I stedet tenkte jeg at jeg kunne kombinere skjørtet på den svarte/røde med overdelen fra den rosa. 
Jeg liker klokkesnittet på skjørtet. 
Den rosa kjolen er et plussmote-mønster, så overdelen måtte justeres ned. 
Derfor fant jeg ut at det kunne være lurt med litt prøvesying.
Jeg har prøvesydd i hvit ribb fra S&S.
Prøvesying var veldig lurt, for overdelen må justeres ned enda en del på brystpartiet om jeg skal bruke den. 
Jeg er ikke helt sikker, for jeg tror overdelen på den svarte kjolen vil kle min byste bedre. 
Så kanskje jeg prøver meg på den likevel :)

Bildet til venstre over er redigert. Dvs. jeg har satt sammen to bilder for å få ett bra :)



Da må jeg i tenkeboksen...
:)

7 kommentarer:

  1. Syalong høres imponerende ut! Er spent på det ferdige resultatet:)

    SvarSlett
  2. Ohh.. Høres ut som et superspennende prosjekt! Blir gøy å se resultatet! :)

    SvarSlett
  3. Heia Ellen, takk for lenge siden!
    Jeg er helt enig med deg, den sorte har mer snert og "løft" under bysten,
    det ville kle deg kjempegodt:) Lykke til med prosjektet!
    Klem Beate

    SvarSlett
  4. Å . Dette er en kjole som hadde passa til meg. Lekker rett og slett. Heldiggris som kan sy hva som helst. Flinka.
    Klem

    SvarSlett
  5. Så gøy å se at du er like kreativ nå som sist jeg var innom bloggen din for ca.2 år siden! God påske!!

    SvarSlett
  6. Du er flink med symaskina, men jammen flink med forarbeidet også !!
    Veldig fin fasong på den kjolen!
    God påske !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails