tirsdag 19. november 2013

Lue med hodeskaller!

Jeg har laga en til lue til Ingvar.
Denne gangen med hodeskaller i strykestoff.
Her finner du tutorial på hvordan jeg lager luen.
Denne luen er sydd i to lag. 
Stoffbruk: 
Microfleece innerst tatt fra min gamle, slitne Stormberg fleecejakke.
Svart stretchvelour fra S&S ytterst.
Jeg har vrangsiden av velouren ut, for den siden er glattest.
På den måten blir det lettere å få strykestoffet til å sitte pent og godt.





Inspirasjon til hodeskallene fant jeg på denne T-skjorten fra Ellos.


Da er det tid for strikketøy og sløving foran TV'en.
:)

3 kommentarer:

  1. Skikkelig tøffe luer du har sydd!! Får man kjøpt slikt strykestoff i Norge?
    Ha ei god helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Ja det ble jo skikkelige moteluer det der.
    Klemz

    SvarSlett
  3. Strykestoff har jeg ikke vært borte i tidligere. Ganske fiffig, og absolutt noe for å gi barneklær det lille ekstra elementet.

    Vottene dine ble veldig flotte. Imponert over broderingen din med tanke på at du gjorde dette mer eller mindre på frihånd og etter fantasien. Er selv helt nybegynner når det gjelder brodering. Men når det gjelder bunader tror jeg de bruker en annen form for kritt som sitter mye bedre. Har brodert markblomster på en Gausdalsbunad og mener å huske at krittmerkene satt veldig godt.

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails