torsdag 5. april 2012

Ordbekreftelse. Igjen!!!

Jeg vet det er flere enn meg som irriterer seg over krav om ordbekreftelse når du skal kommentere i en blogg.
Noen som kjenner igjen dette bildet?

To ord som i tillegg er vanskelig å tyde. Man skriver det først en gang, skriver feil, må skrive det en gant til, og da vurderer man om man skal droppe hele kommentaren.

Slik fjerner du ordbekreftelse i det gamle grensesnittet. Klikker du på bildene, blir de litt større og tydeligere.
Gå til Utforming.
Velg fanen Innstillinger.
Velg fanen Kommentarer.
For å unngå spam velger du ordbekreftelse på innlegg som er eldre enn 14 dager. Spam kommer nemlig vanligvis i eldre innlegg. 



Slik fjerner du ordbekreftelse i det nye grensesnittet.
Gå til Innstillinger.
Velg fanen Innlegg og kommentarer.


Bildene er lånt fra Fabelaktig.
Husk å lagre innstillingene når du er ferdig.
Om du lurer på noe, må du bare spørre så skal jeg prøve å svare best mulig.

Du må gjerne kopiere dette innlegget for å opplyse dine blogglesere :)
Ha en fin påske!
:)

12 kommentarer:

  1. Skulle ønske at mange så dette. Det er så iriterende med bekreftelsesordene. Noen er jo så vanskelig å se også. Flott innlegg Ellen.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så kjekt med oppskrift. :)
    Jeg tok det bort når du ga meg et hnt om det for en stund tilbake. Har ikek vært plaget med spam eller noe så det fungerer utmerket :)

    SvarSlett
  3. Takk! Skal jeg fikse det med engang :D

    SvarSlett
  4. Ja, ordrebekreftelse er kjedelig...
    Håper forresten pakken har kommet fram. Den ble sendt forrige tirsdag, så den burde i hvert fall vært framme.

    SvarSlett
    Svar
    1. den har kommet frem og jeg har blogget den. :)

      Slett
  5. ja vanskelig å lese den ordrebekreftelsen.....
    men jeg har ett annet problem ...:( jeg får ikke lagt til
    nye blogger i bloggrollen min på siden....noe tips ????

    Fin dag til deg

    Klem

    SvarSlett
  6. Så bra at pakken har kommet fram:-)
    Og beklager at jeg ikke fikk med meg innlegget.
    Det har vært litt begrenset med bloggetid nå i påsken.

    Ha en fortsatt fin påske!

    SvarSlett
  7. Takk for at du roper ut om dette. Det er skikkelig herk å måtte skrive lange notiser. Mange ganger tenker jeg "pokker, dette gidder jeg ikke," og da tar jeg en vurdering på hvor lang kommentaren min var. ;)

    SvarSlett
  8. heisann, jeg har skrevet et innlegg om dette på bloggen min og rett og slett bare linket folk videre inn til deg, håper det er ok også stjal jeg bildet du hadde brukt også, fy skam, men det var jo perfekt for å illustrere problemet :)

    SvarSlett
  9. Misliker det nye ordbekreftelsesopplegget ja, har dropppet å legge igjen kommentar mer enn en gang pga d.. kjedelig!

    SvarSlett
  10. Takk for steg-for-steg forklaring :) Har nå benyttet meg av den- og forhåpentligvis fått fjernet ordrebekreftelsen :)
    Mvh Helen

    SvarSlett
  11. Jeg tenker på deg hver gang jeg ramler over slike robot-tydinger, faktisk. Jeg har Wordpress, og jeg må si at de få spammeldingene som kommer der blir snappet opp av et flott filter uten at jeg trenger å tenke mer på det. Bra du tar deg bryet med å forklare slikt og å gi en oppskrift! Fortsatt mange som trenger den! :)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails