onsdag 4. april 2012

Vanlig høne og romvesenhøne! Påskeverksted!

Ingvar er veldig skapende for tida og vil veldig gjerne ha mor med på laget. 
Vi har laget høner etter "man tager hva man haver" prinsippet. 
Da blir det dorullhøner, selvfølgelig :)


Du trenger en dorull, påskeserviett og farga papir. Har du ikke farga papir, kan du klippe ut fra ukeblad. Vi hadde øyne kjøpt på Søstrene Grene, men her går det også ann å bruke papir.

Klipp passe stor bit av servietten og lim fast på dorullen.

Brett ned dorullen på toppen slik vi gjorde med uglene.

Hanekam. 
Du bretter et rektangel slik.

Og slik.

Klipp tagger.

Avrund kantene.


Lim på hanekammen. Ingvar sin høne, eller hane, er et romvesen. Derfor fikk den tre øyne og grønn hanekam. 

Og til slutt fikk romvesenhøna laserpistol.

Ha en fin dag! :)

5 kommentarer:

  1. Jeg ante ikke at de feiret påske i de fjerne gallakser ser romvesenhøner bor! Takk for informasjonen! Søte høner, selv om det så litt skummelt ut med laserpistol! E det for å jakte på påskeharen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, ja antagelig. Jeg skal spørre ham :D

      Slett
  2. Å, så herlige påskehøner dere har laget. Må smile når jeg ser og leser hvordan gutten sin fantasi gjør høna til akkurat det han vil den skal være. Unger er bare så skjønne.

    En god påske til deg og dine, klem.

    SvarSlett
  3. Herlig! Herlig! Kjemepsøte og morsomme påskehøner! Så flott at du møter gutten din i hans kreativitet! I barnehagen er det jeg som står for formingen, og disse hønene drar jeg kjensel på (O: Barna er jo så ivrige, og fingernemme, at det er en fryd. Et par av barnas påskehøner fikk også tre øyne (O: Vi laget også påskeharer av papp-tallerkner! Den supre hylla du har laget, har jeg lyst til å kopiere!! jeg elsker din kreativitet! Ønsker dere alle en påske full av sol, varme, latter og sang. Kos kos

    SvarSlett
    Svar
    1. Stå på Mai Liss. Det var ikke vanskelig å lage en sånn hylle. Man må bare være litt nøye når man måler, tegner og sager. Brukte hobbyplank. Og det er rimelig også. :)

      Slett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails