torsdag 17. oktober 2013

Mitt syprosjekt nå!

I går ble jeg endelig ferdig med å tegne av mønsteret til denne jakka.
En enkel, foret jakke som kan bli veldig forskjellig alt etter hvilket stoff man syr den i.
Det jeg liker minst med å sy, er å tegne av mønster. Sååå kjedelig!
Har så lyst til å sy, men har så lite lyst til å tegna av mønster.
Sånn sett er mønstrene fra Stoff&Stil geniale.
Minusen med S&S-mønster er at du får de bare i en størrelse.

Dette jakkemønsteret er fra det siste Alt om håndarbeide/Symagasinet 11/2013.


Jeg skal sy jakken i svart silke med øyenstikkere i turkis/rosa.
Nydelig, hva?

Stoffet kjøpte jeg for noen år siden på Ebay.
Ekte silke skal kjennes kaldt når du tar på det. Glatt og kaldt :)
Her vises fargene bedre.



Jeg synes i grunn at det er flere mønster enn før i Symagasinet, 
som jeg fakstisk får lyst til å sy.
I dette nummeret var det fire.
Så det er bare å ta seg sammen å sette i gang med mønstertegning.
Men ikke i dag.
I dag er jeg bare trøtt, trøtt, trøtt.
Så nå blir det kaffe og strikkepinner.
Snart ferdig med første turkis sokk.
:)

3 kommentarer:

  1. Det var en stilig jakke og stoffet ditt er lekkert! Nå fikk jeg lyst til å sy også - selv om jeg ikke alltid er venn med symaskina :-)

    SvarSlett
  2. Vi har kommet hjem fra (en del) sol og varme i Thailand, til mørke, kalde Norge. Pluss vi sliter med tidsforskjellen...Så nå gleder jeg meg til helg! Og jeg gleder meg til å se din turkise sokk;)

    SvarSlett
  3. Nydelig silkestoff! Enig, å tegne av mønster er både psykisk og fysisk utfordrende, he he. Jeg krabber rundt på gulvet og får vondt i knærne.

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails