torsdag 24. oktober 2013

Redesign. Pashmina-sjal blir pashminatopp!

På en liten bloggreise i går, fant jeg en herlig, inspirerende syblogg.
Jeg fant faktisk flere, men i bloggen til MissP fant jeg virkelig inspirasjon. 
MissP viste bl.a. hvordan hun laga topper av pashmina-sjal.
Hele tre fine topper, her, her og her.
Og siden jeg hadde et pashmina-sjal liggende, måtte jeg bare prøve.
Hele prosjektet tok ca to timer.

Her er min pashminatopp.
Sydd av et rosa pashmina-sjal jeg kjøpte for mange år siden.



Noen bilder av tilblivelsen.
Jeg bretta sjalet dobbelt og la en topp oppå som mal.
Jeg brukte hele bredden på sjalet.
Frynsene ble klippet vekk.


Så var det bare å sy sammen skuldersømmer, sidesømmer og legge opp kantene.

Toppen passet også godt under partyjakka mi.



Nå er flere sjal funnet frem som skal trylles om til bluser
i ulike varianter.
:)

7 kommentarer:

  1. Kuuuult! Og jakka blei flott på ! Hilsen Benthe

    SvarSlett
  2. Her ble du klar til fest. Super topp.
    Klem

    SvarSlett
  3. Kjempeflott topp, og jakke !
    Så kreativt å bruke sjal slik..
    Takk for besøk hos meg.
    Eg trur Skodjebrua er endå finare enn denne. Den er godt bevart.
    Det er bygt ny moderne bru eit stykke unna med god utsikt til den gamle :-)

    SvarSlett
  4. Den ble skikkelig skikkelig fin under jakka. Du er ei supernydelig dame!

    SvarSlett
  5. Supersmart! Det ska jag testa med någon sjal. :)

    SvarSlett
  6. Aw yay! I love your pashmina top. Glad my blog provided some inspiration :)
    Px
    (Miss P)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails