onsdag 19. mars 2014

Gepard skjørt!

Den siste resten av gepardstoffet ble et skjørt og jeg er superfornøyd.
Dette er et skjørt jeg faktisk kommer til å bruke :)
Mønster har jeg laget selv.
Skjørtet er sydd i tre deler i A-fasong.
Innsnitt i korsryggen.
Jeg har brukt gepard stretchtwill fra S&S.
Lommer og linning er laget av lett skai fra S&S.
Skaien er en rest etter omtrekking av spisestuestoler.
Lommene er kantet med bisebånd jeg har laga selv av snor jeg hadde 
liggende og grått sengetøy.





Synlig glidelås er veldig hot nå.
Jeg synes det passa veldig godt til dette skjørtet.
Dette er en veldig enkel måte å sy i glidelås på. 
Bakstykket er delt i to deler. 
Først syr man sammen midtsømmen fra der glidelåsen stopper og ned. 
Press ned sømmonnet.
Legg glidelåsen oppå glidelåssplitten og sy fast med en stikning.


Det var ikke helt enkelt å få fine, rette sømmer på skaistoffet.
Skulle gjerne lært et og annet trikset om det.
Oxyd patentknapp fra S&S.


Denne genseren spretta jeg delvis opp og brukte som mønster 
for blant annet denne genseren. Nå er den sydd sammen igjen og den passer 
flott til dette skjørtet.
Genseren er litt kort og det går fint sammen med et skjørt som har 
så høyt liv som dette.



Skjørtet passer også godt til denne toppen sydd av et skjerf fra Søstrene Grene.


Jepp. Da er en stor del av vår/sommergarderoben klar.
:)

1 kommentar:

  1. Stilig skjørt! Du er flink som er så godt i gang med egen sommergarderobe! Jeg får nesten aldri sydd noe til meg selv, så det blir antakelig litt kjøpeklær i år også. *Prøver å bli litt inspirert av deg*

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails