lørdag 30. april 2011

Gjenbruk av gardin!

Da Anna var lita sydde bestemor gardiner til rommet hennes. Bestemor har god smak og kjøpte et nydelig bomullstoff med gullhjerter.
Etterhvert ble Anna større og vokste fra gardinene sine. Da fikk jeg de til gjenbruk.

Det første jeg laga av stoffet var en kjole til Elise, søskenbarnet til Anna. Stoffet er svakt rutet, naturhvit bomull med gullhjerter.


Elise selv i kjolen sin. Fin jente :)

Så prøvde jeg meg på et retroprosjekt. En liten jentekjole i diverse retrostoffer med hjertelomme.

Så ble det denne kjolen,Gullskimmer, en kjole i naturhvit polarfleece. Kanskje noe av det fineste jeg har laget.
  



Det siste jeg har laget er denne heklede og tova veska. Den er foret med hjertestoffet.

Og nå har jeg bare noen små biter igjen av dette stoffet. Men jeg er fornøyd med det. For jeg har nemlig en ambisjon om å få brukt opp mest mulig av stofflageret på syrommet før jeg kjøper nytt stoff.
:)

10 kommentarer:

  1. Kjolen til Elise er utrolig vakker! Du er så flink!

    SvarSlett
  2. Nydelig gjenbrukskjole til kjempesøt jente!

    SvarSlett
  3. Det må jeg si var en fantastisk utnyttelse av et gardinfag! :)

    SvarSlett
  4. Stofflager på syrommet, ja! Det er en hårfin balansegang mellom det å ha nok, og at det plutselig har blitt litt for mye.-eller MYE for mye:) Det er nesten som om noen av stoffene har blitt "lunkne" også, mens de har ligget "på vent". Så nå er det bare å følge ditt eksempel og bruke opp det gamle før man kjøper mer nytt.

    SvarSlett
  5. Tenk at en gardin kan bli til så mye FINT:)

    SvarSlett
  6. Du har virkelig fått utnyttet stoffet bra! Sommerkjolen var flott:)

    SvarSlett
  7. Wow så mye flott du har fått ut av noen gardiner:)) Den siste kjolen var jo bare RÅ RÅ lekker:)) Har sendt deg en mail i kveld:))

    Nyt maidagen i morgen:)

    SvarSlett
  8. For noen fantastiske kjoler! Elise ble skjønn i den sommerlige kjolen.

    Ps: Bjella og konserter; ser ut til at vi var på den samme for noen uker siden. Gleder meg allerede til neste gang han tar turen hit.

    Ha en fin maidag!

    SvarSlett
  9. Den første kjolen var veldig fin! Og kjole nr to så veldig kjent ut. Det var en jente som brukte den for to dager siden. ;)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails