fredag 1. april 2011

Vakker flettestrikk!

Mari duBedåre strikker de nydeligste ting. Nå har hun strikket en av de fineste flettegensere jeg noen gang har sett. En til storebror og en til far. Sukk så vakre....

Bare se på disse nydelige flettene. Og detaljene, f.eks på hetten.
Bilder lånt fra duBedåre.

Mari linket videre til stedet der hun fant oppskriften, Twist Collective, herremin hvor mange vakre mønstre det var her.
Se bare på disse strømpene. Vakkert!

Tusen takk for inspirasjon og tips, Mari. Kanskje jeg prøver meg på en sånn genser til guttene? :)
Da venter en dressjakk på meg.
Todeloo!

8 kommentarer:

  1. Jammen for skryt, da Ellen! (o: Tusen takk!

    Kast deg ut i engelskstrikkens verden, Ellen! Velger du en oppskrift med diagram (for fletter/hullmønster etc) er det i grunnen ganske greit! Garnstudio.no har en strikkeordbok for engelsk/norsk (evt svensk/nederlandsk om du skulle ønske det?). Husk på at strikkeoppskrifter generelt er gresk for ikke strikkere, så om forkortelsene er på norsk eller engelsk spiller igrunnen ingen rolle, bare man har kodeknekkingsverktøyet. Lykke til! Bare spør om du står fast!

    Og de sokkene var bare herlige, de har "gått" meg hus forbi. Og forresten, detaljen på toppen av hetta til Mannen er et egent krumspring, orginaloppskrifta hadde bare ribber som krummet av mot toppen. Kopier av hjertens lyst!

    Spent på å se dressjakka di! DET er langt over hodet på meg! (o:

    SvarSlett
  2. Nydelige fletter!

    Husk å poste bilde av deg dirigerende i den rundkjøringa, da. ☺☺

    SvarSlett
  3. Tusen takk for flere tips og råd, Mari:)
    Jepp, Elisabeth, bilder skal bli. :D

    SvarSlett
  4. Supre fletter! Jeg synes fletter er noe av det fineste.

    Jeg var så heldig å få mine forelskelser på forsiden av Epla i dag, da har jeg tatt med en av dine kjoler!

    Klem, Janne

    SvarSlett
  5. Flotte gensere, og sokkene var jo også nydelige!

    SvarSlett
  6. Tusen takk, Janne. Veldig hyggelig:) Synes jo at sjalet ditt er en av de fineste av dagens forelskelser:)

    SvarSlett
  7. Flott arbeid! Skal tru om ein kan strikke fletter medan ein ser på TV....? Såg vanskeleg ut det der!

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails