lørdag 30. juli 2011

Fleecetunika til meg selv!

Jeg har laget festival-tunika til meg selv. Det kan bli kaldt om kveldene under festivalen, så da blir det godt med en tunika i fleece. Jeg har brukt dette mønsteret fra S&S. Det er greit nok, men innsnittene under brystet er jeg ikke fornøyd med. Det ble litt klumpete og unødvendig. Lommene på mønsteret er bare pyntelommer, så jeg har laget lommer etter eget mønster.

Jeg har valgt å lage en alvehette. Forandret bare på mønsteret, det er ikke spesielt vanskelig. Hetten er foret med samme stoff som lommene, turkis bomull med rosa prikker kjøpt hos Sydilla.

Hetten har snor som den andre festival-kjolen, med tovede garnballer i enden.

Tunikaen har trompetermer som jeg liker veldig godt. Lommene har legg og klaff med trykk-knapp.
 

Alvehette.

Festival-broderi bak.

Nå må jeg ta meg en pause fra sying og håndarbeid. Armene streiker. Får finne frem krim'en jeg holder på med i stedet.
Ha en fin lørdagskveld. :)

10 kommentarer:

  1. Du blir den flotteste på hele festivalen!!
    Pass på deg selv, ta pauser!!!
    Klemmings;)

    SvarSlett
  2. Så fin den kjolen ble! Jeg liker godt den blandingen av lilla og turkis. =)
    Pass på armene dine og ha en god krimkveld!
    =) Klem =)

    SvarSlett
  3. Lila, turkost och prickar, mmmmm! Jättefin klänning

    /singh skapar

    SvarSlett
  4. Fantastisk!!! Elsker jo lilla da vettu,OG cardigan,kan jo ikke få en flottere cardigan da :D
    Nydelig :)

    klem

    SvarSlett
  5. Ahh, ein slik vil eg ha...Men langt fram før eg greier å tråkle i hop noko slikt ;)

    SvarSlett
  6. Så fantastisk flott den ble.
    Turkis og lilla er kjempestilig sammen.
    Ha en finfin Lørdag!

    SvarSlett
  7. Så utrolig fin den er... helt nydelig farge!
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  8. Kjempelekkert sydd du frue. Dette kan du.Jeg har akkurat lest Nesbøs siste Harry Hole Gjenferd. Kan anbefales.
    Klem og god søndag

    SvarSlett
  9. Flott tunika! Her er det for varmt for fleece nå, endelig kom sommeren!

    SvarSlett
  10. Stilig kjole! Ja, best å ta det litt med ro slik at vondt'en går bort. Blir nok gøy med festival!

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails