torsdag 28. juli 2011

Kluter til inntekt for Leger uten grenser! Sang for Røde Kors!

Jeg har strikket tre kluter i sommer som jeg legger for salg i butikken. Akkurat nå er det stor nød på Afrikas horn. 'Leger uten grenser' er en av hjelpeorganisasjonene som er der. Disse klutene selges til inntekt for 'Leger uten grenser'.
Klutene passer flott som fargeklatter på kjøkkenet eller kanskje som kluter til en liten prinsesse :)
Klutene er strikket i rosa bomull med en heklet rød kant rundt. To er strikket i rillestrikk med hullkant etter en oppskrift jeg fant hos Ulla-Bella. Den tredje kluten fant jeg mønster på i siste håndarbeidsbladet fra Allers.



Magnus Eliassen har laget en nydelig sang til trøst: "Til dem du e glad i". 
Denne er innspilt sammen med Kråkesølv. Du kan snart laste ned sangen til inntekt for Røde Kors. Røde Kors en viktig hjelpeorganisasjon i både små og store redningsaksjoner i Norge. 
Her kan du lese mer om sangen.


Fra NRK Lydverket:
Kråkesølv og Magnus Eliassen er sist ut med songen “Til dem du e glad i”. Eliassen fortel til P3 at han skreiv songen etter ei samling på laurdagen. Petter Unstad fra Kråkesølv sa orda som inspirerte til sangen som handlar om samhold.
- Når eg reiste der ifra, sa Petter til meg “Eg elskar deg, Magnus”, så sa eg tilbake “Eg elskar deg Petter”. Så da eg kom heim klarte eg ikkje å sovne. Akkurat det gjorde veldig inntrykk på meg, for det er ikkje noko du seier til vanleg. Då skreiv eg nokre tankar og ord, og når eg vakna skreiv eg vidare. Før eg stod opp var sangen ferdig, seier Eliassen.
Salsinntektene frå denne innspelinga vil gå uavkorta til Røde Kors som takk for innsatsen dei gjorde i forbindelse med tragediane på Utøya og i Oslo. Den vil bli tilgjengeleg for nedlasting på iTunes Music Store i løpet av dei nærmaste dagane (iTunes kjem ikkje til å ta prosent av salet for denne singelen). Under er klipp frå når Magnus Eliassen og Kråkesølv framførte låten live på P3 radio fra NRKs studio i Bodø.
Tekst:
Ka e det som har hendt?
æ ser du har det leit
du treng ikke å vent
æ trur du veit
At æ fortsatt e her
selv om det gjør vondt
æ ser du går og bær
på noe tungt
E det noe æ kan gjør
gjør for dæ?
nåkka æ bør hør?
æ skal hør på dæ
Blikket ditt e blått
stemmen din e hul
æ kjenner dæ for godt
du kan ikke skjul
det som e der
Si det til dem du e glad i
si det mens du ennu har de
E det nåkka galt?
nåkka som har skjedd?
som du ikke har fortalt?
ikke vær redd
Æ blir ikke sint
om du ikke e klar
men æ synes det e fint
om du si ifra
Æ vil vær på lag
og prøv å få det til
du kan si det nu i dag
nu i kveld
Du kan si det som det e
æ trur æ skal forstå
la sjela di få fred
gjør det du må
æ e her for dæ
Si det til dem du e glad i
si det mens du ennu har de
si det til dem du e glad i
si det mens du ennu har de
Æ har hatt
følelsen av at
nåkka har vært galt
i det siste
får ikke sov
har vondt i magen
e det nu det skjer?
e det nu æ skal mist dæ?
Nei, det går ikke
æ rakk ikke
å si det i tide
nei, det går ikke
æ rakk ikke
Si det til dem du e glad i
si det mens du ennu har de
si det til dem du e glad i
si det mens du ennu har de

2 kommentarer:

  1. Så flott at du strikker uten grenser. Det er jammen en god ide. =)
    Ha en flott kveld. Klem =)

    SvarSlett
  2. Musikk vekker følelser og kan være god støtte i vonde tider.

    Tusen takk for kjole-skålen. Det er ekstra stas med positive kommentarer fra dere ordentlige sydamer.

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails