onsdag 2. mars 2011

Mine to små riddere!

Da er jeg endelig i gang med ridderkostymer til guttene. I fjor sommer var vi på ridderturnering i Trondheim, store greier for Ingvar. Så på veien hjem var vi innom Stoff&Stil og kjøpte både stoff og mønster til ridderklær. Men først nå har jeg kommet i gang med syingen. Ingvar vil nemlig ha kostymebursdag, så da så.
Jeg er blitt ferdig med kappene. De er sydd i filt. Filt ser litt ut som ull, noe som passer bra på ridderkapper. På baksiden har jeg applikert på tempelridderkorset i gullstoff. Ingvar fikk kjøpe et skjold i Erkebispegården med dette korset, så da passet det bra på kappen også.

Her finner du mønster på kapper og andre kostymer hos http://www.stoffogstil.no/ 


Kappen lukkes med koftehekter. Synes det ble stilig.


Da er det trøyer og bukser som står for tur.
:)

1 kommentar:

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails