mandag 9. august 2010

Bestemor-teppe av bestemor-ruter! Og krim!

Det har blitt noen bestemor-ruter i løpet av sommeren. Rutene er heklet i ganske tjukt ullgarn på pinne nr 6. Så hver rute er ganske stor. Jeg tenkte at dette teppet var stort nok nå, men når jeg ser på fargemønsteret ser jeg at det blir finest med en rekke til med ruter.

Fire og fire ruter blir sydd sammen og så hekler jeg to runder til rundt denne firkanten. Til sammen skal det bli 15 sånn firkanter som skal syes sammen. Og så skal jeg hekle rundt det hele med noen runder til. Foten er ikke tatt med for å vise min lidenskap for fargen rød eller crocs men for å vise størrelseforholdet.
Jepp, da var det 14 ruter igjen... Som må konkurrere om min oppmerksomhet. For nå har jeg plutselig fått leselyst igjen. På krim.
De siste ukene har jeg lest...
 


Anbefaler alle sammen.
Nå har jeg begynt på "Det svarte tårnet" av P.D. James. Jeg har et hemmelig forhold til Adam Dalgliesh. For en kjekk mann!!
Men hoi som tida flyr. Syrommet og en orange Superwoman-kjole venter på meg.
Tudeluu! :)

11 kommentarer:

  1. Hm, har du til og med lest Isprinsessen to ganger!? Stå på med hekling og lesing med crocs på føttene. ☺
    PS. Sjekk gårsdagens hos meg.

    SvarSlett
  2. Så flink du er å hekle...flotte ruter.
    Leselyst er kjekt å ha...men den finnes ikke hos meg.Ha en fin mandagskveld

    Klem

    SvarSlett
  3. Så flott at leselysten er kommet tilbake! Og jammen har du slått til med det samme... så rask er ikke jeg. Men takk for lånet av Marge Pierce; ferdig med en - den var god! Vet ikke om jeg skal fortsette på stabelen eller heller skyve inn en krim. Er også glad i Dalgliesh :-)

    Hilsen Wiebke

    SvarSlett
  4. Flott hekleteppe! Blir knallfint! Jeg hadde aldri hatt sansen for krim før jeg leste Isprinsessen - så nå har jeg lest hele serien - men den var nok best. Men da har jeg fått to andre jeg må prøve - takk for tips:)

    SvarSlett
  5. Det kommer til å bli et flott teppe, og bøkene er knallgode, jeg har lest.. :-)

    SvarSlett
  6. Oj, så flott det blir! Herlige fargekombinasjoner! Gleder meg til å se det ferdig:-)

    Kos deg med lesingen!

    Klem

    SvarSlett
  7. Karin Fossum liker også jeg;)
    Teppet ditt blir lekkert!
    Apropos priser; jeg er enig med deg i underprising, men vil du ha det solgt, så går det nesten ikke an å tenke stor fortjeneste, er min erfaring. Jeg har svært lite igjen for arbeidet da jeg selger med porto inkl, og en del av mine tovede produkter veier mye. Sånn er det bare;)...men litt synd;)
    Kos deg i kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Skal si du har vært effektiv med heklekroken!Knallstilig teppe. Blir gøy å se den orange superwoman kjolen. Kult navn, forresten!

    SvarSlett
  9. Flotte bestemorsruter!
    Kjekt med andre som og liker krim!
    P.D. James er en av mine favorittforfattere innen krimens verden.

    Kos deg videre med sammensying av bestemorsrutene og krimbøkene!

    SvarSlett
  10. Utrolig friske og deilige farger på bestemorrutene!

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails