lørdag 12. juni 2010

Boktips, heklenåltips

Bloggen min er blitt ganske prega av hekling den siste tida. Så det er kanskje ikke så rart at Pia lurer på om jeg ikke blir sliten i hendene/armene av all heklinga. Og nei, jeg blir ikke det. Jeg er tross alt firebarnsmamma og bonusmamma i tillegg. Jobber gjør jeg også. Så det sier seg selv. Jeg sitter ikke å hekler 24 timer i døgnet. :)
En annen faktor er at jeg har bytta ut de gamle heklenålene. Hanne fra Hannes lille verden tipset om Clover soft Touch heklenåler. Ergonomisk riktige heklenåler! Og de er kjempegode. :)

Dette er mitt siste prosjekt, nok en pute. Fant oppskrift på denne bølgeteknikken hos Attic24 her.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe nytt garn før jeg har brukt opp alt jeg har fra før. Disse heklebøkene fant jeg på amazon.com. Bøker her er mye billigere enn hobbybøker i Norge. Så hvis man klarer engelske oppskrifter, er det mye penger å spare. Utvalget er også imponerende. '100 flowers to knit and crochet' er nå kommet på norsk.
Jeg regner meg jeg skal få god bruk for disse bøkene når garnlageret skal tømmes.

Jeg var på leiting i skapet etter noe å ha på her en dag og fant denne bikinitoppen. Jeg hekla den for noen år siden og har helt glemt av den. Vet ikke helt om den kommer til å bli brukt i sommer. Kanskje hvis vi får 25 grader i skyggen eller mer. Da skal jeg vurdere det :)
:)

13 kommentarer:

  1. Bikini toppen var lekker,den må du ha i sommer ;o)
    Puta blir sikker også kjempe fin,du er jo så flink. Önsker deg fortsatt super fin helg! Klem klem till deg!

    SvarSlett
  2. Det er jo så gøy å hekle, men det har ikke blitt så mye av det i det siste - det er vanskelig å få tiden til å strekke til til alt man har lyst.

    Ha ei fortsatt fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei..., hekling er gøy... :O)
    Så utrolig flott den bikinitoppen er..., og det er bølgeteppet ditt også.

    Jeg kjøper også bøker via utlandet..., som du skriver så er det mye rimligere. Jeg har to av de bøkene du viser frem, den fremste og den med blomster. veldig fornøyd med begge to.

    Ønsker deg en strålende kveld!

    SvarSlett
  4. Takk for tipset om heklenålen, sikkert greit for sånne som meg som tviholder på både strikkepinner og heklenåler..

    Bikinioverdelen var bare lekker, herlige farger.

    Ha en fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  5. Flott bikinitopp, men der tenker jeg man må holde orden på midten av puppen så det ikke stikker ut noe av hullene....men man skal kanskje ligge helt stille med en slik en?

    SvarSlett
  6. Bikinitoppen var jo lekker!!

    Har hørt om disse nålene, så de skal jeg selv se etter;)
    Kos deg i kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Her var det mye fin hekling :) Boka til høyre har jeg akkurat bestilt selv, det er veldig greit å kunne bruke engelske oppskrifter ;)

    Ha en fin helg! Klem

    SvarSlett
  8. Tusen takk for heklenåltips! På grunn av slitasjegikt i hendene klarer jeg ikke lengre å hekle noe særlig med vanlig heklenål. Jeg må gå til innkjøp av sånne!

    Ha en god helg videre! :)

    SvarSlett
  9. Blir du sliten i armene av all hekling?

    Du er en superwoman, og jeg er imponert over alt det flotte du lager!

    SvarSlett
  10. Denne hekle nåla er helt fantastisk..jeg har brukt den en stund.Disse bøkene så jo veldig spennede ut.Skulle gjerne hatt noen av disse.

    Ønsker deg en fin søndag

    Klem

    SvarSlett
  11. Du får sende ut en melding hvis det blir vær for bikinitoppen på dine kanter av landet. Kjempefin var den.

    Likte veldig godt fargene i det bølgemønsteret. Det er det jeg kaller "bli glad av" farger.

    Du kan så utrolig mye.

    Klem

    SvarSlett
  12. Så hyggelig at du hadde nytte av heklenåltipset!
    Tusen takk for award - har hatt mye rundt ørene i det siste, så jeg har ikke fått blogget denne før i dag. Nå er den behørig omtalt og videresendt.
    Tusen takk, og GOD HELG!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  13. Den heklenålen så faktisk veldig god ut å hobbe med. Hekling har jeg aldri forstått meg på, men nysgjerrigheten har begynt å vokse. Kjempelekker bikinitopp! :)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails