fredag 11. juni 2010

Ellen gjør noe hun egentlig ikke kan!

Før i tida, i gamle dager, da trodde jeg at jeg kunne gjøre alt! Absolutt alt! Det er en egenskap som dessverre har bleknet de siste årene. Men etter at jeg begynte med blogging har den tatt seg opp igjen. Det er så mange utrolig dyktige og inspirerende damer der ute. Som syr, strikker, hekler, skriver, fotograferer, snekrer, maler, murer. Og kan de, kan jeg! Så nå har Ellen hevet seg ut i snekring av kjøkkenhylle. Jeg har tidligere blogget om drømmehylla her.
Men den viste seg å være dyr dansk design. Sukk... Så da må man lage selv!

Jeg har faktisk gjort alt selv. Fikk litt holdehjelp på slutten da hylla skulle skrues sammen og til å skru i krokene som var ganske tunge å skru i. Jeg har brukt hobbyfjøler. Mest arbeid var det med å tegne, måle, tenke og gruble for at alt skulle bli riktig. Jeg saga feil noen ganger, så det ble noen ekstra turer på butikken for å handle flere fjøler. Da er det greit at disse fjølene er veldig rimelige! :)

Under skrudde jeg i kroker til kopper. Det er så utrolig koselig å endelig kunne vise frem ting jeg er glad i, i en sånn hylle. Den lille treboksen er en Twinnings teboks som jeg vant i en konkurranse i Kvinner og klær. Man får litt hotellfølelse av den :)

Iittalaskåla har jeg fått i burdagsgave av en god venninne. Den brukes til godteri.

Den nydelige muggen, de nydelige små kaffekoppene og de to gamle skålene stod igjen i huset etter mannen min sin gammeltante Gyda.
Den flotte vinkrukka av keramikk er laget av en lokal kunstner, Brynhild Vavik. Jeg fikk den i gave av elever for mange år siden og det er flott å endelig ha en perfekt plass til den. Legge merke til havfruen og mannen. Nydelig.

Tekanna og den herlige lille kasserollen fra Grete Prytz Kittelsen har jeg blogget om før her.
Neste prosjekt er hylle til alle kokebøkene til kjæresten. Det er han som er husets chef og matentusiast :)

18 kommentarer:

  1. Den ble jo rålekker! Så artig når man har gjort et slikt praktstykke selv, så jeg skjønner det blir flere hyller;)

    Ha ei flott helg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Så flott den ble! Imponerende! Selvgjort er velgjort.

    Så morsomt at du har blitt litt sånn interiørbloggedame:-)

    Ønsker deg en riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. ååååå,så søøøt den ble :D du er en skikkelig handy-woman du Ellen ;) Det lå skjult inni deg ;)

    Ikke lenge før det blir en liten hytte uti hagen nå skal du se,hehe.

    klem <3

    SvarSlett
  4. Kjempe flink har du vært en slik hylle fikk jeg lyst å lage.
    Innholdet var også artig

    Ha en fin fredag

    Klem

    SvarSlett
  5. Du er den flinkeste jeg vet om,SUPERFLINK.
    KLEM

    SvarSlett
  6. Så fin. Og inspirerende. Nå fikk jeg lyst til å snekre litt selv. Jeg kan det heller ikke;-)

    SvarSlett
  7. Detta kan du! Skal se butikken blir utvida med hyller, knagger o.l. også nå. ☺

    SvarSlett
  8. Jeg tviler ikke på at du kan gjøre alt! Og nå slår du til med ei hylle! Imponerende - igjen!

    SvarSlett
  9. Det ser for meg ut til at du bør endre overskriften til "Ellen gjør noe hun kan!" Du er såååå flink altså. Tenk å bare kaste seg i sving med en slik hylle. Imponert altså!! Og så mange fine ting du viser frem i den. Mummu-koppene er så kule, og de små turkise koppene dine var knallfine.

    Klem!!

    SvarSlett
  10. Kjempeflott!
    Jeg var stolt jeg også, da jeg "rammet inn" fire kjedelige speilflis, slik at det ble hyller over, under og midt på speilet. Og masse smårom på hver side av de. Ikke symmetrisk mine heller. Men ettersom det var et speil, brukte jeg smalere fjøler enn hobbyplater (det ble nærmest som en settekasse).

    SvarSlett
  11. Jeg bøyer meg i støvet! Og dette er noe du tydeligvis kan krysse av på listen over ting Ellen kan! En kjempefin hylle, fylt med nydelig ting!

    Ha en strålende helg!

    klem

    SvarSlett
  12. Superfin! Den var skikkelig fin live også! Du er flink! Ha en super helg! Klem

    SvarSlett
  13. Kjempeflott! Jeg ble aldri så lite inspirert selv, jeg nå. God lørdag, Ellen!!

    SvarSlett
  14. Tusen takk, alle sammen :D
    Bjørg, kanskje du skulle lage deg en blogg du også? :)

    SvarSlett
  15. Snekre!!! Nei nå gir jeg meg ende over!! Du er bare super praktisk. Kjøkkenkroken din ser ut til å være tatt rett ut av et interiørblad!
    Og selvfølgelig elsket jeg alle disse små kopper og ting fra gamle tanten, helt etter min stil:) Håper du får en kreativ helg i Hammeren!

    SvarSlett
  16. Næh, SÅ fin!!!
    Hylla er jo et bevis på at du KAN ALT! Når du kan ting du ikke kan til og med:)
    Du kan være STOLT!

    Klem fra Anett:)
    Jeg skal snart sende awarden videre......tror jeg må ha hjelp....eller kanskje jeg kan?;)

    SvarSlett
  17. Wow så flott hylle! Du er dyktig! Flotte saker du har fylt den med og!

    Et tips for å skru i slike kroker. Bruk tang til å holde med. Da går det som en lek! :)

    SvarSlett
  18. superlekker! Vakre ting du har fyllt den med også :)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails